Varavoimaa verkosta

“Hyvä elämä adhd:stä huolimatta, sen kanssa tai jopa sen ansiosta!”

Yllä oleva lainaus on kiteytys, mitä adhd-oireiset aikuiset toivovat elämältä. Elämään adhd:n kanssa liittyy haasteiden lisäksi paljon myös mahdollisuuksia ja vahvuuksia. Tämä kurssi auttaa sinua tutkiskelemaan miten adhd vaikuttaa elämääsi ja miten voit lievittää sen tuomia haasteita. Kurssin myötä tunnistat aiempaa paremmin omat vahvuutesi ja toimintakykyysi vaikuttavat asiat. Adhd ei häviä, mutta tulet oppimaan keinoja sen kanssa elämiseen.

Kurssin tavoitteena on

• vahvistaa ymmärrystä adhd:stä
  • auttaa löytämään arkea helpottavia toimintamalleja
  • vahvistaa itsetuntemusta ja -arvostusta sekä kokemusta siitä, että voi itse vaikuttaa omaan hyvinvointiinsa.

Kurssi koostuu seitsemästä jaksosta

Tutustu kurssin jaksojen sisältöihin alhaalla näkyvästä avattavasta sisällysluettelosta.

Kurssilla eteneminen

Kurssilla on monenlaista sisältöä: tekstiä, videoita ja tehtäviä. Voit käydä kurssin jaksoja läpi omaan tahtiisi ja oman mielenkiintosi mukaan. Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla läpi, sillä voit myöhemmin palata tekemään tehtäviä lisää. Olemme myös kuulleet kurssin olevan antoisa, jos sen tekee yhdessä kaverin tai läheisen kanssa.  Tässä erään kokemustoimijan ajatuksia kurssilla etenemisestä:

”Kurssissa etenemisessä on varmasti isoja eroja, toiset haluavat pureskella hitaasti, toiset ahmivat asiat vauhdilla. Itsestä tuntuisi hyvältä edetä yksi kokonaisuus kerrallaan ja keskittyä siihen aina ainakin yhden päivän ajan. Kaikki seitsemän läpikäytyään voisi palata itselleen tärkeisiin aiheisiin ja syventää kutakin aihealuetta, kunnes sen tuntee omaksuneensa.”

Järjestämme myös Varavoimaa verkosta yhdessä -kursseja, joissa kurssin sisältöjä käsitellään ohjatusti ryhmän kanssa. Jos sinulla on jotain kysyttävää kursseista, niin ota yhteyttä ADHD-liiton asiantuntijoihin Hennaan 050 438 3633, Tuuliin 045 657 7876 tai kurssitoiminta@adhd-liitto.fi.

Toivomme kurssin olevan yksi sinulle virtaa antavista lähteistä tässä hetkessä ja myös tulevaisuuden työkaluna!

Antoisaa kurssia toivottaen,

Marjo, Tuuli, sparrausryhmä ja ADHD-liiton väki